جهت یافتن سریعتر لوازم مورد نیازتان ، از باکس جستجوی سایت در بالا و یا با کلیک بر "جستجوی پیشرفته" سایت برای جستجوی دقیقتر بر اساس مدل خودرو خود اقدام فرمایید.

زمان تعويض فيلتر روغن و فيلتر هوا

 

 

برخي از رانندگان و یا تعمیر کاران یک قانون کلی برای خودشان تعریف کرده اند و آن اینکه هر وقت روغن موتور را تعویض کردی همان موقع فیلتر را نیز عوض کن،این قانون بدون توجه به کارکرد انواع روغن و فیلتر می باشد.
 
شما اگر یک فیلتر روغن برای خودرویتان نصب کرده باشید و روغن ۵۰۰۰ کیلومتری در خودرو ریخته باشید می توانید بعد از دو مرتبه تعویض روغن،فیلتر روغن خودرویتان را تعویض نمایید،اما اگر روغن ۲۰۰۰۰ کیلومتری به کار برده باشید بهتر است بعد از تعویض روغن،فیلتر روغن را نيز عوض نمایید.
 
 اما در مورد فیلتر هوا اگر شما در مناطق پر گرد و غبار رانندگی می کنید بهتر است هر ۵۰۰۰ کیلومتر فیلتر هوای خودرویتان را تعویض نموده و در بین این مسافت حداقل یک بار به وسیله هوای فشرده فیلتر هوا را تمیز نمایید،اما در هوای معمولی و تمیز می توانید هر ۱۰۰۰۰ کیلومتر این کار را انجام دهید و هر ۵۰۰۰ کیلومتر فیلتر هوا را تمیز نموده و دوباره استفاده کنید.
 
هرگز فیلتر هوای خودتان را با پیچ گوشتی برای هوا گیری بهتر سوراخ نکنید،چون اولا شما دیگر فیلتر هوا را بی معنا نموده اید و عملا هوا از محلهای بدون مقاومت عبور نموده و جریان اتصال کوتاه هوا ایجاد می شود و ثانیا اینکه شرکتهای سازنده فیلتر ها را طوری طراحی نموده اند که بعد از کثیف شدن نیز توان خروجی لازم برای هوای مورد نیاز ماشین را داشته باشند.

 

منبع : خودروكار

 .....